Hypoglycaemietest

Maagzuur: teveel of te weinig?
11/07/2017
Het zuur – base evenwicht en eiwitten
11/07/2017

Ons dagelijkse eten bepaalt in belangrijke mate in welke staat ons lichaam en onze geest zich bevinden. Alle processen in het menselijk organisme moeten gevoed worden met bouwstoffen en brandstoffen. Iedere cel in het lichaam is afhankelijk van de aanvoer en afvoer.

Ziekten ontstaan niet plotseling en komen zelden alleen. Aan vele verschijnselen of (kleine) symptomen wordt echter snel voorbij gegaan; het is moeilijk aantoonbaar of we zijn er aan gewend. Misschien herinnert u zich de eerste slok alcohol nog? Het gevoel in uw keel, uw maag, misselijkheid? Het lichaam verzette zich tegen alcohol, maar als men doorgaat, stopt het waarschuwingssysteem. Zo is het ook met de meeste voedingsstoffen.

Functie-onderzoeksmethoden

Meestal weet men niet dat men op sommige voedingsstoffen slecht reageert; het organisme is er aan gewend geraakt. Vaak duurt het ook langere tijd voor men er achter komt dat men slecht reageert op bepaalde voedingsstoffen. Zelfs met functie-onderzoeksmethoden, zoals de Mesologie, kan het geruime tijd duren, voordat het lichaam de signalen bloot geeft.

Hypoglycaemische verschijnselen

Hypoglycaemische verschijnselen doen zich bij vele mensen voor. Van belang is of deze verschijnselen structureel voorkomen. Onderstaand volgt een eenvoudige lijst van de meest voorkomende hypoglycaemische verschijnselen, deze symptomen kunnen echter ook bij andere ziekten of verstoringen voorkomen. Het vergt te allen tijde een deskundig onderzoek om vast te stellen wat de oorzaak van uw klachten is.

  • Voortdurende vermoeidheid
  • Hongergevoel tussen de maaltijden of ’s nachts
  • Depressieve gevoelens
  • Wakker worden na een paar uur slaap, nachtmerries
  • Verminderd concentratievermogen
  • Hoofdpijn, met name bovenop het hoofd
  • Slaperigheid overdag, met name na een maaltijd
  • ’s Morgens moeilijk op gang komen
  • Veel dorst en herhaaldelijk urineren
  • Trillen van de handen
  • Beverig gevoel bij honger
  • Grote behoefte aan snoep, taart,koek, frisdrank
  • Dagelijks meer dan drie koppen koffie of glazen cola
  • Geïrriteerd zijn vóór de maaltijd
Maak een Afspraak